perjantai 27. maaliskuuta 2015

Aijjesus. Ei mulla muuta.

Heipparallaa! On ollu aivan mahdottoman kiire koko ajan, ja nyt on hetki aikaa kirjoitella blogia. Haluan ensiksi kertoa omasta elämästä hieman.


Kun menin opiskelee Etelä-Pohjanmaan opistolle, meille kerrottiin mahdollisuudesta mennä ulkomaille työssäoppimaan. Silloin ajattelin et ei koske mua. En ikinä ollu matkustanut missään kauempana. Ja kaverit tietää kuinka huono oon ollu englannissa, saatikaa sit puhumaan sitä. Mutta kappas vaan, siihen ei tarvittu ku pari espanjalaista ja pari tsekkiläistä työharjoittelijaa, nii aloin puhumaan englantia. Ja mikä oudointa, osasin sitä aika hyvin. Siitä se sit ajatus lähti et haluan ulkomaille työssäoppimaan.


No mitäs täällä Brnossa sit. Ite työskentelen Salesian youth centressä, ja paikka on niinkuin suomalainen nuoppari. Paitsi että on enemmän aktiviteettejä. Ja sit meinaan että aivan älyttömän paljon enemmän. Täällä pääsee lasten kans pelamaan jalkapalloa tai hockeyballia pihalle. Aivan uskomattoman mahtavaa. Tää on mun paikka. Niinku olis kotona Dixissä töissä :)))))


No entäs toi englannin kieli? On hämmästyttävää et hirveen monikaa ei osaa sitä salesianis. Paljon mennään pitkälti sanojen avulla, ja lapset osaa yllättävän hyvin englantia.
Oon saanu kuulla paikan isoimmalta pomolta sellasia terveisiä et oon ensimmäinen miesharjoittelija Suomesta. Erittäin hauska mies vaikka ei hirveesti puhu englantia. Ainii, se on muute piispa. Isossa arvossa täällä.


Sit voisin loppuun vielä sanoa vastaanotosta täällä. Ihmiset on erittäin ystävällisiä, ja koko ajan sais mennä jonnekki. Iso kiitos kuuluu meidän tutoreille, sekä Baralle, Nikolille ja Katkalle, jokka oli viimevuonna Suomessa harjoittelussa. Oli mahtavaa nähdä ne pitkästä aikaa. HERRANJUMALA MÄ TYKKÄÄN OLLA TÄÄLLÄ.


ps. Jos jotain huonoa pitää sanoa, kämpillä ei oo nettiä. Tää on nyt sit kaks kuukautta elää ilman nettiä, jos ei mee johonki kahvilaan istumaan ja toivoo et siellä on wifi. Siinä on muuten totuttautumista. Molemmilla.


Jyri

1 kommentti:

  1. Voi että oon niin iloinen sun puolesta että oot nyt siellä! Annoin pojille tän osoitteen joten varohan mitä kirjoittelet ;) Nyt kaks yövuoroa eessä! Take care ja hyvää viikonloppua :)

    -Anna

    VastaaPoista